mgr Małgorzata Bereś-Łapińska | Psycholog, Psycholog dziecięcy, i Psychoterapeuta

Biskupia 6 B

Specjalizacja w leczeniu: || Lekarz prowadzi leczenie w językach: Polski PL

Doświadczenie zawodowe

Swoje dotychczasowe doświadczenie zawodowe zdobywała w Centrum Neuropsychiatrii Neuromed (gdzie prowadziła także zajęcia z wykorzystaniem choreoterapii z dziećmi w wieku 7-10 r. ż. głównie z nadpobudliwością psychoruchową), w przedszkolach oraz szkole. Współpracuje z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi oraz innymi specjalistami.
Magister psychologii z przygotowaniem pedagogicznym, certyfikowany Terapeuta Integracji Sensorycznej, Nauczyciel Choreoterapii z elementami arteterapii oraz Trener Umiejętności Społecznych I i II stopnia.

Zajmuje się leczeniem

Przyjmuje dzieci i młodzież między 3. a 15. rokiem życia. Na pierwsze spotkanie, dotyczące dzieci w wieku 3 – 12l., zaprasza samych Rodziców, w celu przeprowadzenia wywiadu rozwojowego. Nastolatki między 12-15 l. zapraszam od razu wraz z Rodzicem.
Postrzega małego człowieka jako całość. Jej praca polega zatem na przyjrzeniu się zarówno jego trudnościom jak i warunkom wzrostu, potencjałowi dziecka z uwzględnieniem czynników genetycznych, kulturowych, czy społecznych. Wspólnie z Rodzicami szuka przyczyn zachowania dziecka oraz możliwych sposobów jego zmiany lub/i ukojenia emocji Rodzica i Dziecka. Wyznaje zasadę, że to rodzic jest ekspertem od swojego dziecka, ona natomiast może pomóc mu odkryć to, co nie zostało jeszcze odkryte, poznać dziecko z innej strony.
W swojej pracy wykorzystuje techniki poznawczo-behawioralne, ale nie tylko. Czerpie również z nurtu systemowego, bioenergetyki Lowena i z innych podejść. Bliska jest jej metoda NVC (Porozumienia bez przemocy), teoria autodeterminacji (Deci & Ryan) oraz praca z ciałem i ruchem, z uwzględnieniem neurofizjologii człowieka. Wspiera rodziców w zwiększaniu ich kompetencji rodzicielskich, rozmawia o normach rozwojowych, zgłasza zaobserwowane trudności i możliwości zmian, a także potrzebę konsultacji z innymi specjalistami. Jednak przede wszystkim daje możliwość rozmowy i wysłuchania zarówno swoim małym pacjentom, jak też ich Rodzicom. Dzieciom pomaga w zwiększeniu ich umiejętności w nazywaniu, rozpoznawaniu i wyrażaniu własnych emocji oraz regulacji ich napięć, a także w radzeniu sobie z zniekształconymi przekonaniami, konfliktami, trudnymi sytuacjami społecznymi oraz nawiązywaniu relacji.

Szkolenia i prace naukowe

Systematycznie inwestuje w rozwój osobisty i zawodowy, uczestnicząc w kursach i szkoleniach.